29.12.2010 Chega a Alemaña o filme de Libsker que reflicte a
influencia dos "Stalag", cómics que tiveron unha ampla difusión en
Israel nos anos sesenta
AXENCIAS
Portada dun cómic dos anos sesenta |
As salas de cine alemás estrean estes días Pornografie und Holocaust, un documental do israelí Ari Libsker
sobre os Stalag, libros e cómics
israelís dos anos 60, cuxas escenas de sadomasoquismo entre presos e nazis
reflicten as secuelas do horror transformadas en fantasías sexuais. Oficiais
nazis, arias, provocativas e semidesnudas, mostrando o látigo a confinados dos
campos de exterminio que non parecen estar ó bordo da inanición, senón robustos
e pletóricos de enerxías: estas son algunhas das imaxes do filme de Libsker,
alternadas con entrevistas a historiadores e expertos.
No cine Moviemento, sala berlinesa, expoñente de cine "off"
e especializada en producións independentes, do barrio multiétnico de
Kreuzberg-Neukölln, estréase mañá o filme, rodado en 2008. O documental só se
exhibiu ata agora en Israel e en Estados Unidos.
Xunto ós carteis e portadas de libros representando xogos ou humillacións
sexuais entre nazis de ambos os sexos e presos -así mesmo, de ambos os sexos-,
inclúense imaxes do proceso a Adolf Eichmann en Xerusalén, en 1961. Eichmann,
artífice da deportación de millóns de xudeus desde os guetos cara ós campos de
concentración e exterminio, foi o único gran responsable do nazismo axusticiado
e executado en Israel tras a súa captura en Bos Aires polo Mossad, o servizo
secreto israelí.
O seu proceso coincidiu co lanzamento deses libros e cómics en
editoriais israelís, ós que se bautizou genéricamente como Stalags, o nome con que se coñeceu tamén ós campos de exterminio
nazi, durante o Terceiro Reich.
Para Libsker, o xuízo ó ex xerarca nazi foi a primeira confrontación
directa da poboación israelí, e desde o seu propio territorio, coas dimensións
do Holocausto.
O cineasta, nacido en 1972 en Haifa (Israel), busca a través dos seus
entrevistados unha relación entre o proceso e a publicación dos cómics, que
chegaron a cobrar notable popularidade, e que representan a válvula de escape
dunha serie de fantasías sexuais sadomasoquistas relacionadas co horror.
Entre os entrevistados por Libsker atópanse desde Uri Avneri, líder do
movemento pacifista israelí "Gush Shalom", galardoado con numerosos
premios en Alemaña polo seu compromiso cos Dereitos Humanos, a xornalistas,
editores e autores deses cómics.
Algúns dos autores foron sobreviventes do Holocausto, que perderon ós
seus familiares en campos de exterminio, onde estiveron confinados.
Este é o caso de Eli Keidar, un dos fundadores do xénero
"Stalag" e entre os entrevistados no filme, cuxa nai perdeu a toda a
súa familia no Holocausto.
Para o cineasta israelí, a mera produción de cómics sadomasoquistas
podería interpretarse como unha fórmula para tratar de superar o horror do vivido.
Ningún comentario:
Publicar un comentario