MADRID. EFE
Máis de 840.000 persoas que viven en España son analfabetas e delas case o 70% son mulleres (571.600), tal e como indica a Enquisa de Poboación Activa (EPA) do segundo trimestre de 2011, un ano no que, no entanto, baixou un tres por cento o número de persoas que non sabe nin ler nin escribir.
Estes son algúns datos que hai que sacar á luz no Día Internacional da Alfabetización, que celebran hoxe numerosas ONGs, conscientes de que o analfabetismo ten nome de muller en todo o mundo: en España, sen ir máis lonxe, hai 842.900 analfabetos, 271.300.00 homes fronte a 571.600 mulleres.
A maioría destas mulleres, 358.000, teñen máis de 70 anos, a franxa de idade na que tamén o analfabetismo faise máis presente entre os homes (127.600).
A pesar deste número de analfabetos, a cifra global dos que son profanos e profanas no coñecemento e a compresión diminuíu respecto ao ano anterior, no que eran 868.000, e o descenso é significativo especialmente na franxa de idade dos 20 a 24 anos, de 35 a 39 e de 60 a 69.
A estatística española mira de lonxe á de once países do mundo que teñen máis dun 50 por cento de adultos analfabetos: Benin, Burkina Faso, Chad, Etiopía, Gambia, Guinea, Haití, Mali, Níxer, Senegal e Serra Leona.
A UNESCO estima que 793 millóns de persoas en todo o mundo son analfabetas, e a maioría delas son nenas e mulleres.
O sur e o oeste de Asia albergan máis da metade da poboación analfabeta mundial (51,8 por cento), en tanto que no África subsahariana vive o 21,4 por cento dos adultos analfabetos.
Numerosas ONG e institucións esfórzanse en prol dunha alfabetización universal, como Unicef, unha das principais organizacións internacionais que traballa en practicamente todo o mundo en programas de desenvolvemento que teñen como prioridade o acceso á educación e á igualdade de xénero.
No mundo hai actualmente máis de 67 millóns de nenos e nenas que non van á escola, segundo sinalou a Efe o responsable de Educación para o Desenvolvemento e Sensibilización de Unicef, Ignacio Goadix, e nesa limitación ten moito que ver a pobreza e a discriminación cara á muller.
Goadix cre que "vai ser moi difícil" alcanzar o Obxectivo número dous de Desenvolvemento do Milenio, unha educación primaria universal para 2015, e considera que as principais dificultades están a producirse en África subsahariana e en Asia, onde se concentra a maior parte destes nenos que non están en condicións de asistir ao colexio.
No entanto, aínda que para algúns países será difícil alcanzar ese obxectivo, outros xa están a avanzar cara a iso, segundo Goadix, ao abolir as taxas para o acceso á educación primaria ou ben coa formación de docentes ou traballando en infraestruturas para crear escolas, uns "espazos que son centros de desenvolvemento, non soamente un sitio onde recibir formación".
A alfabetización é "unha meta afastada" e para alcanzala son necesarios "maiores esforzos e máis vontade política", segundo Mans Unidas.
Porque alfabetizar, di esta organización, "non só é un obxectivo dentro do proceso de educación para todos, senón unha ferramenta para loitar contra a pobreza que senta as bases para un desenvolvemento económico sostido", que garante "a inclusión e mobilización social, e a erradicación do traballo infantil e a explotación de menores".
A escola é un privilexio para millóns de nenos, como o son os libros, uniformes ou mochilas que se empregan para a volta ao colexio neste mes de setembro.
Aínda hai millóns de nenos en todo o mundo que non van ao colexio e algúns, tal e como puido presenciar Misións Salesianas en máis de 130 países, son explotados por un cuenco de arroz, outros quedan a cargo dos seus irmáns máis pequenos ou nin sequera teñen unha escola preto.
A ONG insisten hoxe en que a alfabetización non se limita a saber ler e escribir, senón que a persoa sexa capaz de comunicarse e desenvolverse nunha sociedade que cambia constantemente.
E no mundo, segundo subliña Intervida, hai 506 millóns de mulleres analfabetas, un número que na súa opinión segue crecendo, pois nos países en desenvolvemento se hai que escolarizar a un neno ou a unha nena, adóitase priorizar ao primeiro.
Ningún comentario:
Publicar un comentario