martes, 13 de setembro de 2011

En España aínda hai case un millón de analfabetos, o 70% mulleres


MADRID. EFE
Máis de 840.000 persoas que viven en España  son analfabetas e delas case o 70% son mulleres (571.600), tal e como  indica a Enquisa de Poboación Activa (EPA) do segundo  trimestre de 2011, un ano no que, no entanto, baixou un tres  por cento o número de persoas que non sabe nin ler nin escribir.
    Estes son algúns datos que hai que sacar á luz no  Día Internacional da Alfabetización, que celebran hoxe numerosas ONGs,  conscientes de que o analfabetismo ten nome de muller en todo o  mundo: en España, sen ir máis lonxe, hai 842.900 analfabetos,  271.300.00 homes fronte a 571.600 mulleres.
    A maioría destas mulleres, 358.000, teñen máis de 70 anos, a  franxa de idade na que tamén o analfabetismo faise máis  presente entre os homes (127.600).
    A pesar deste número de analfabetos, a cifra global dos que  son profanos e profanas no coñecemento e a compresión diminuíu respecto ao ano anterior, no que eran 868.000, e o  descenso é significativo especialmente na franxa de idade dos  20 a 24 anos, de 35 a 39 e de 60 a 69.
    A estatística española mira de lonxe á de once países do  mundo que teñen máis dun 50 por cento de adultos analfabetos:  Benin, Burkina Faso, Chad, Etiopía, Gambia, Guinea, Haití, Mali,  Níxer, Senegal e Serra Leona.
    A UNESCO estima que 793 millóns de persoas en todo o mundo  son analfabetas, e a maioría delas son nenas e mulleres.
    O sur e o oeste de Asia albergan máis da metade da  poboación analfabeta mundial (51,8 por cento), en tanto que no  África subsahariana vive o 21,4 por cento dos adultos  analfabetos.
    Numerosas ONG e institucións esfórzanse en prol dunha  alfabetización universal, como Unicef, unha das principais  organizacións internacionais que traballa en practicamente todo o  mundo en programas de desenvolvemento que teñen como prioridade o acceso  á educación e á igualdade de xénero.
    No mundo hai actualmente máis de 67 millóns de nenos e nenas  que non van á escola, segundo sinalou a Efe o responsable de Educación  para o Desenvolvemento e Sensibilización de Unicef, Ignacio  Goadix, e nesa limitación ten moito que ver a pobreza e a  discriminación cara á muller.
    Goadix cre que "vai ser moi difícil" alcanzar o Obxectivo  número dous de Desenvolvemento do Milenio, unha educación primaria  universal para 2015, e considera que as principais dificultades están  a producirse en África subsahariana e en Asia, onde se concentra a maior parte destes nenos que non están en condicións  de asistir ao colexio.
    No entanto, aínda que para algúns países será difícil alcanzar ese obxectivo,  outros xa están a avanzar cara a iso, segundo Goadix, ao  abolir as taxas para o acceso á educación primaria ou ben coa  formación de docentes ou traballando en infraestruturas para crear  escolas, uns "espazos que son centros de desenvolvemento, non soamente  un sitio onde recibir formación".
    A alfabetización é "unha meta afastada" e para alcanzala son  necesarios "maiores esforzos e máis vontade política", segundo Mans  Unidas.
    Porque alfabetizar, di esta organización, "non só é un  obxectivo dentro do proceso de educación para todos, senón unha  ferramenta para loitar contra a pobreza que senta as bases para  un desenvolvemento económico sostido", que garante "a inclusión e  mobilización social, e a erradicación do traballo infantil e a  explotación de menores".
    A escola é un privilexio para millóns de nenos, como o son  os libros, uniformes ou mochilas que se empregan para a volta ao  colexio neste mes de setembro.
    Aínda hai millóns de nenos en todo o mundo que non van ao  colexio e algúns, tal e como puido presenciar Misións  Salesianas en máis de 130 países, son explotados por un cuenco de arroz,  outros quedan a cargo dos seus irmáns máis pequenos ou nin sequera  teñen unha escola preto.
    A ONG insisten hoxe en que a alfabetización non se limita a saber  ler e escribir, senón que a persoa sexa capaz de comunicarse  e desenvolverse nunha sociedade que cambia constantemente.
    E no mundo, segundo subliña Intervida, hai 506 millóns de mulleres  analfabetas, un número que na súa opinión segue crecendo,  pois nos países en desenvolvemento se hai que escolarizar a un neno ou  a unha nena, adóitase priorizar ao primeiro.

Ningún comentario:

Publicar un comentario