A cineasta
de orixe galega Patricia Ferreira estrea este venres o seu documental
XORNAL.COM 03/11/2010
O documental
Señora de ponlle voz ao silencio que mantiveron as mulleres durante o
franquismo sobre temas como o machismo, a educación, a violencia, o sexo e os
seus propios desexos. O filme, dirixido por Patricia Ferreira, estréase este
venres en España.
A través de
once testemuños de varias xeracións e distintas clases sociais, a película
penetra na resignación das mulleres ás que se lles negaron os seus dereitos e
os seus soños. Xente do campo, do mar e da cidade falan por primeira vez dunhas
formas de vida que, segundo indicou este mércores Ferreira na presentación,
"no caso das mulleres eran graves".
Entre esas
voces aparece a de María, quen con tan só 16 anos quedou embarazada e foi
enviada a unha residencia do Padroado da Muller, institución dependente do
Ministerio de Xustiza que velaba pola saúde moral das mulleres. Alí era tratada
como unha "pecadora" e privábaselle do dereito a "case
todo".
No caso de
Marucha, que dedicou a súa vida á Sección Feminina e traballou instruíndo as
mulleres, ensinando ás campesiñas e educando as mozas, confesa neste documental
que hoxe en día non pode crer que sexa certo que a súa "admirada"
Pilar Primo de Rivera afirmase que as mulleres "nunca descobren nada"
e que o talento creador está "preservado por Deus para intelixencias
varoniles".
Mercedes
Noval, socióloga e investigadora da Sección Feminina da Falanxe Española, é a
voz encargada de conducir estes relatos e de achegar datos acerca do que esta
organización significou na vida das españolas.
"ABSOLUTO
SOMETEMENTO"
Patricia
Ferreira indicou que este réxime ditatorial que se mostra na cinta
"marcaba unhas condutas e vixiaba as mulleres". Por iso, este
documental supón unha "homenaxe" a esas mulleres que permaneceron
caladas "en casa e en todas partes".
"Nunca
falaban de cousas que lles gustaba a elas persoalmente, non falaban, nin
manifestaban os seus soños, porque non querían molestar", sinala Ferreira,
engadindo que aínda que agora se mira cara ás sociedades totalitarias, aquela
situación era de "absoluto sometemento".
Estes
testemuños foron seleccionados entre preto de 300 mulleres. Con todo, moitas
daquelas que foron preseleccionadas non quixeron falar, e recorrían á escusa de
que o seu marido ou os seus fillos "non lles deixaban".
Neste
documental móstranse os seus protagonistas de costas, "como calquera
persoa a quen vemos pola rúa", para simbolizar a aquelas mulleres que
"non tiñan cara nin personalidade", explica a directora. Ademais,
indica que elas "conseguiron velo dunha forma irónica e con sentido do
humor". Todas estas mulleres son naturais de Galicia e de León. Con todo,
segundo indica a produtora, Carmen Rábade, trátase dunha situación que viviron
todas as mulleres en España.
O filme foi premiado como mellor longametraxe documental no
Festival Internacional de Cinema de Belice, recibiu o terceiro premio na mesma
categoría na Seminci de Valladolid e foi finalista á Mellor longametraxe e
Mellor Banda Sonora nos Premios Mestre Mateo.
Ningún comentario:
Publicar un comentario