02.03.2011 A Unesco advirte de que non se alcanzarán os Obxectivos de Desenvolvemento do Milenio vencellados co ensino para o ano 2015 ·· O 42% dos nenos de primaria non asisten a clase
REDACCIÓN . SANTIAGO .
Os
conflitos armados "rouban" a posibilidade de educarse a 28 millóns de
nenos en todo o mundo, á vez que os expón a ser vítimas da violencia, agresións
sexuais e outros abusos, afirma a Unesco no seu informe global 2011 difundido
onte. O traballo, que leva por título "A crise escondida: conflitos
armados e educación", advirte de que o mundo non está en camiño de
alcanzar en 2015 os Obxectivos de Desenvolvemento do Milenio (ODM) de Nacións
Unidas relacionados coa educación.
Os
avances logrados na universalización da educación primaria non evitarán que se
incumpran os ODM "por unha boa marxe", particularmente nas rexións
azoutadas polos conflitos armados no planeta, segundo o completo estudo da
Organización das Nacións Unidas para a Educación, a Ciencia e a Cultura
(Unesco).
O
traballo apunta que o 42% dos menores en idade de cursar a educación primaria
que non asisten a unha escola, uns 28 millóns de nenos, viven en países pobres
afectados por conflitos. En xeral, segundo o informe, o número de nenos por
escolarizar, que sumaban 67 millóns en 2008, redúcese a un ritmo demasiado
lento para alcanzar a educación primaria universal que promoven os Obxectivos
do Milenio en todo o mundo.
Na
rexión oriental deste país, azoutada por conflitos interminables, calcúlase que
o número de violacións é 10 ou 20 veces superior ó de denuncias. "A
violencia sexual ten un efecto devastador na educación: reduce o potencial de
aprendizaxe da vítima, xera un temor que impide que as menores saian de casa á
escola e conduce á deterioración do ambiente familiar necesario para cultivar a
educación", explica o traballo presentado por Desmond Tutu.
INVESTIMENTO
Fondos públicos desviados para gasto militar
Por
outra banda, denuncia que os conflitos desvían fondos públicos da educación ó
gasto militar, como demostra o feito de que 21 países invistan máis en
armamento que en educación básica.
Segundo
a Unesco, se estes países reducisen nun 10% o seu orzamento militar, outros 9,5
millóns de menores terían acceso á educación.Así mesmo, recorda que co diñeiro
que gastan os países ricos en defensa en só seis días se poderían recadar os
16.000 millóns de dólares necesarios para garantir que se alcancen os seis ODM
relacionados coa educación en 2015, ós que se comprometeu a comunidade
internacional no Cumio do Milenio de 2000.
O
documento faise eco das denuncias de que as prioridades estratéxicas dos países
doadores conduciron a concentrar a súa atención nuns cantos países, á conta de
ignorar a situación no resto de nacións con graves problemas de
desenvolvemento. Así, as doazóns á educación primaria en Afganistán
quintuplicáronse nos últimos cinco anos, mentres quedaron estancadas en países
nos que a situación é igual de deses- perada como Chad ou a República
Centroafricana, e declinaron en países como Costa do Marfil. As poboacións
desprazadas polos conflitos tamén afrontan graves barreiras para acceder á
educación, xa que o índice de escolaridade nos campamentos de refuxiados da ONU
no mundo árabe só alcanza o 42%, mentres que no sur e o oeste de Asia non pasan
do 39%.
"Neste
documento detállase de xeito descarnado a brutalidade da violencia que padecen
algunhas das persoas máis vulnerables do mundo, incluídos os escolares",
expón a introdución do informe.
NOVOS BRANCOS
Os centros, escenario de batalla en 35 países
A
Unesco sinala que as escolas se converteron a miúdo nunha fronte de combate nos
35 países que sufriron un conflito entre 1999 e 2008. As aulas, os alumnos e os
profesores son vistos como obxectivos lexítimos por algúns dos combatentes e
son branco directo de ataques, como os 613 que sufriron as escolas afgás só en
2009.
No
noroeste de Paquistán, os insurxentes perpetraron numerosos ataques contra as
institucións que ensinan a nenas, mentres que 220 escolas no norte de Iemen
foron destruídas, danadas ou saqueadas durante o conflito entre o Goberno e
grupos rebeldes en 2009 e 2010, menciona o documento a modo de exemplo.
Os
menores tampouco se libraron do uso da violencia sexual como arma de terror,
particularmente nos conflitos máis complicados de África, como o da República
Democrática do Congo (RDC), onde un terzo das violacións denunciadas teñen como
vítimas a menores de idade.
Ningún comentario:
Publicar un comentario